Na ulici se vyplatí nespěchat. I když víte, že jdete pozdě do práce, nebuďte příliš hrrr. Tu situaci zažil každý. Běžíte na metro a máte pocit, že tramvaj je ještě daleko. Nesmíte ale opomenout, že právě tramvaj má brzdnou dráhu při 40 km/h až 26 metrů. Ubrzdit to tedy řidič vůbec nemusí. Navíc, jak známo, chodec nemá přednost před tramvají.
Nouzová brzda brzdnou dráhu zkrátí, může však ohrozit cestující
Městský autobus je na tom o něco lépe, ten dokáže zastavit při stejné rychlosti po 12 metrech. Oba prostředky mají také nouzovou brzdu, kterou mohou řidiči v případě nutnosti použít. Pokud tak učiní, brzdná dráha se o něco zkrátí. Cestující jsou tak ale vystaveni nebezpečí, jelikož mohou při prudkém zastavení popadat a zranit se.
Přes koleje nikdy nespěchejte
U vlaku je brzdná dráha ještě delší. Závisí pochopitelně na rychlosti a hmotnosti, ale ani tak se příliš neliší. Počítá se každopádně ve stovkách metrů, a to hovoříme o relativně nízké rychlosti. Ty nejrychlejší vlaky zastavují na vzdálenosti mezi 1 000 až 1 200 metry. Lépe je na tom brzdná dráha auta.
Nelze opomenout, že brzdná dráha jakéhokoliv vozidla závisí i na stavu vozovky a počasí. Při rychlosti 80 km/h ji má osobní auto na suché vozovce zhruba 35 metrů. Na mokré silnici při stejné rychlosti je to až 49 m.